Thursday, November 3, 2011

wabak melanda pelajar...

sekarang ni ramai yang post status kat facebook, nervous lah, tak sabar lah.. ini semua gara gara resulf final exam. tak lupa pulak kat twitter, macam bagai ada lah. tapi korang tak rasa pelik ke? ya lah, study tak mana pun tapi bila nak kuar result punya bagai harapan menggunung. korang jangan lupa, Allah pernah berfirman, Allah tak akan menggubah nasib orang itu kalau orang itu tidak menggubah nasib nya sendiri.


so, lepas ni korang berusaha lah belajar sungguh sungguh (aku pun berpesan kat diri aku sendiri sebab aku pun camtu jugak HAHA) selagi kita ada kesedaran, kita lakukan segera. usah tangguh kan lagi. okay okay okay. aku tamat kan leteran/ceramah aku ni. aku tau korang da penat dengar kan. 


tapi cuma satu ja aku nak nasihat kan. apapun keputusan korang, terima lah dengan hati yang terbukak. dah itu yang kita usaha kan masa study dulu, ini lah yang patut kita dapat kan? so, tak payah lah nak tacing ka apa bagai ya. aku tau mesti kita ada rasa sedih, down bila result kita tak ok dan result kawan kita cemerlang. aku tak nafi kan itu. cuma patut ka kita nak sakit kan hati kawan kawan kita dengan tacingan kita itu?

caya lah cakap aku ni, pasti akan ada jugak yang buat camtu nanti. masing masing kena motivasi diri sendiri lah.so kepada yang dapat result TERBAIK, tahniah aku ucap kan, nak hadiah mai tuntut kat aku *kalau aku nak bagi lah HAHA  
kepada result yang tak seberapa okay tu, ingat lah masa depan cerah lagi. usaha lakukan yang terbaik pada next time ya :D


gambar kat aku tu masa last paper aku. kalau korang nak tau, setiap kali nak exam mesti aku demam. tapi kali ni aku demam teruk. demam panas sampai kena pakai KOOLFEVER lah. aku minum air 100PLUS sekali dengan REDBULL untuk bagi aku tenaga nak study. nak buat macam mana kan, da kena study. kalau tak study takleh grad. kalau tak grad takleh kawin... HAHA..

like ya kalau anda sedang membaca belog ini :D
www.tips-fb.com

0 k0men:

Post a Comment

belog hfar.helmetkura Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template