Tuesday, December 14, 2010

pergaduhan dalam facebook

Assalamualaikum...

k0rang suma sahih tau lambang ini lambang apa . ini lah faceb0ok . ( bajet cam faceb0ok ini benda baru ) . bukan Fb nie yang aku nak cerita kan . tapi pasal pergaduhan yang sering berlaku dalam laman s0sial yang p0pular sangat . hampir 7/8 ahli family sudah memiliki akaun Fb sendiri . budak umur 5 tahun pun sudah ada akaun Fb . dahsyat budak budak zaman sekarang . aku pun buka akaun Fb lepas abes SPM . (eh , tukar t0pik plak nie . aku p0n da luat dengan cerita aku nie . HAHA )

entry ini, aku nak dedah kan pergaduhan antara sahabat baik sesama sendiri .  BUKAN AKU .
 kisah nya bermula :

pkah (bukan nama sebenar) suruh aku teng0k wall Fb nya . aku hairan laa . 
ada apa? bukan ada gambar SX pun kat Fb dia .
(actually, internet wifi kt umah aku nie tetiba sl0w la plak . HEHE) 
sejurus itu aku pun melawat Fb pkah tersebut . 
0h !
rupa nya berlaku pergaduhan antara pkah dengan pah (pun bukan nama sebenar)
* si pkah & si pah merupa kan kawan baik . pelajar femes kat Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Kedah . 
aku pun x sure apa punca pergaduhan mereka itu . 
nak kata sebab pakwe, aku yang hensem nie pun depa tak berebut 
(HAHA . ya . aku tau aku perasan . aku dilahir kan untuk mengakui fakta yang tak pernah betul)
maki hamun?
0f c0urse la depa memaki sesama sendiri . 
memang dapat dilihat KEBENCIAN antara mereka .
ah !
malas la nak habis kan tenaga jari aku ini untuk menaip .
k0rang baca je la kat bawah nie . senang cerita :P
HAHAHA . jangan marah kalau c0ntengan aku tu h0d0h . aku edit manual je tau . 
aku tak papar kan pihak yang bergaduh itu atas dasar keselamatan pkah & pah
keselamatan aku akan juga terancam (x_x)
nie memang gaduh tahap gila benci kawan da la nie . kan k0rang kan??
cam k0rea utara & k0rea selatan la nie :P
ishh3...
part nie ada juga kawan2 mereka yang baik, cuba ingin menyatu kan pkah & pah kembali .
mereka tak ingin melihat kawan2 mereka bermusuhan sesama sendiri .
(wahh . cara aku cerita nie cam tak leh blah kan?? HAHAHA)

YA !!
aku teng0k pergaduhan ini semakin parah, aku pun cuba untuk membantu .
niat baik aku hanya untuk mendamai kan kedua dua pihak .

HEHEHE  :P
0kay tak ceramah aku tu? depa kata ustaz mana terlepas nie . HAHA . 
dengan harapan depa bersatu kembali . 
aku dapat rasa kan mereka faham kata2 aku tu .
lalu pkah & pah LIKE k0men aku tu .
(apa m0tif depa like tak tau lah . depa tu da la keras kepala . EG0 kuat . HUHU )
*jangan marah ye kawan . peace  :)

tapi
selepas aku post komen tu, pkah tagg nama hfar ami .
dalam hati aku mula tertanya tanya
apa la lagi yang pkah nak buat tu
RUPA RUPA nya...

nie lah yang pkah tagg aku tu . main main rupa nya . HAHAHAHA . celaka kau pkah . da la internet sl0w . aku tengah buat keja . pkah plak yang nak main main nie . 
tapi
tak apa . hfar akan balas dendam balik . tunggu laa pkah . 

NAMUN
ada pengajaran di sebalik keGILAan pkah & pah tu . 
k0rang nak tahu? 
nie da jadi budaya kita sebagai pengguna Fb .
asal ada yang tak kena , kita percaya bulat bulat (0_0)

kita kena la siasat dulu bef0re bertindak @ mula kan sesuatu k0men . 
jangan serbu ikut dan ja . 
tapi pkah & pah memang nak kena nie . tak ada alasan lagi .
*watak2 yang ada tak ada kena mengena dengan yang masih hidup ataupun yang telah meninggal ..

h0pe y0ur guys enj0y this entry  :P


www.tips-fb.com

0 k0men:

Post a Comment

belog hfar.helmetkura Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template